Doneren

schoolgirl

No donation, therefore, is small, for such little drops of water shall make a mighty ocean

– Charity Bosompem, initiatiefnemer van de Osei Sarpong International School Ghana

Doneren

Klik op de ‘Donate‘ knop om direct eenmalig te doneren of om een maandelijkse of jaarlijkse donatie in te stellen.

Handmatig overmaken kan natuurlijk ook op NL38 INGB 0008 6593 99 t.n.v. Stichting Vive L’Initiative.

Wij zijn blij dat u overweegt om Vive financieel te steunen. Voor 25 EUR per maand kan een meisje een jaar naar school. Doneren kan al vanaf 5 EUR, eenmalig, per maand of per jaar.

Periodieke giften

Periodieke giften stellen Stichting Vive in staat om te garanderen dat meisjes in Burkina Faso en Mali gedurende hun gehele schoolcarrière worden ondersteund met een beurs.

Stichting Vive is geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) (meer informatie vind u op de pagina ANBI). Hierdoor kunnen particulieren en bedrijven gebruik maken van fiscale regelingen.

Via de rekenmodule ANBIgift kunt u gemakkelijk zien hoeveel een periodieke gift aan Stichting Vive u netto kost, na aftrek van eventuele belastingvoordelen. Een periodieke gift leidt tot een groter belastingvoordeel dan een eenmalige gift. Als u minimaal vijf jaar jaarlijks een periodieke gift geeft, is de niet-aftrekbare drempel niet van toepassing en geldt zelfs geen maximum aan uw aftrekbare gift. Deze geldt wel voor een eenmalige gift.

U hebt een simpele overeenkomst nodig om beroep te kunnen doen op de belastingvoordelen van een periodieke gift. Om een door de Belastingdienst opgesteld en goedgekeurde overeenkomst te downloaden, klikt u hier: Overeenkomst Periodieke Gift

Stuur een scan van de ondertekende overeenkomst naar fondsen@stichtingvive.com of stuur een fysieke kopie naar:

Stichting Vive
tav Boris Bekkering