Mensen

Girls

Dit zijn de mensen achter Vive

Franca en Moctar hebben in de loop der jaren in Mali, Burkina Faso en Nederland mensen verzameld die zich vol overgave inzetten voor Stichting Vive.

Razak Kouanda en Medina Traoré zijn ons kernteam in Burkina Faso. Zij selecteren en begeleiden meisjes en vrouwen die in aanmerking komen voor een schoolbeurs of microkrediet.

Razak heeft een lange geschiedenis met Vive. Hij werd bij toeval, toen hij dertien jaar was ‘gespot’ in zijn familie compound. De jonge Razak kon goed leren en kwam uit een kansarm milieu. Bij wijze van uitzondering kreeg ook hij (als jongen) een Vive beurs. Hij is uiteindelijk Engels gaan studeren en geeft les op een middelbare school. Hij spreekt en schrijft perfect Engels en is sinds 2021 in dienst bij Vive.

Medina heeft een economische achtergrond en is naast het begeleiden van projecten ook verantwoordelijk voor de (financiële) administratie. Medina is in 2021 in dienst gekomen bij Vive.

Razak_Medina
Medina Traore en Razak Kouanda

Gogo Bathily komt uit Mopti (Mali) en is al sinds 1998 betrokken bij initiatieven van Franca en Moctar nog voordat Vive werd opgericht. Gogo valt op door haar tomeloze energie zelfs toen zij zwanger was van een tweeling, was geen project haar te veel. Gogo is onze vrouw ter plaatse en helpt Vive met het rekruteren en begeleiden van meisjes die in aanmerking komen voor een beurs.

Gogo
Gogo Bathily

Baba Traoré komt uit Mopti (Mali). Baba werkte voorheen een aantal jaren bij een NGO, maar kon zich niet vinden in hun beleid. Door Gogo die hij nog kende van de middelbare school, kwam hij in contact met Vive.

Baba Traoré

Loté Gnoumou komt uit Bobo Dioulasso (Burkina Faso) en is sinds 2002 de didactisch medewerker van Vive. Hij is als onderwijzer goed bekent met het onderwijssysteem. Hij helpt Vive met verbeteringsslagen en onze projecten kwalitatief beter te laten aansluiten op de situatie ter plaatse.

Loté Gnoumou

• Janna Dekker: Voorzitter
  • Cornélie den Outer: Secretaris
  • Boris Bekkering: Penningmeester
  • Aurelia Duijnstee: Projecten
  • Willemijn Iest: Fondsen

Onze bestuursleden zetten zich vanuit Nederland in voor Vive. Zij zijn geheel belangeloos betrokken en ontvangen geen (onkosten)vergoeding voor hun werkzaamheden.