Mensen

Girls

Dit zijn de mensen achter Vive

Franca en Moctar hebben in de loop der jaren in Mali, Burkina Faso en Nederland mensen om zich heen verzameld die zich met volle overgave inzetten voor Stichting Vive.

Razak_Medina
Medina Traore en Razak Kouanda

Razak Kouanda en Medina Traoré zijn ons kernteam in Burkina Faso. Zij selecteren en begeleiden de meisjes en vrouwen die in aanmerking komen voor een schoolbeurs of steun in de vorm van een microkrediet.

Razak heeft een lange geschiedenis met Vive. Hij werd, bij toeval, toen hij dertien jaar was ‘gespot’ in zijn familie compound. De jonge Razak kon goed leren maar kwam uit een kansarm milieu. Bij wijze van uitzondering kreeg ook hij (als jongen) een Vive beurs. Hierdoor was Razak in staat om Engels te studeren en tegenwoordig geeft hij les op een middelbare school. Hij is sinds 2021 ook in dienst bij Vive.

Medina heeft een Economie gestudeerd en is naast het begeleiden van onze projecten ook verantwoordelijk voor de (financiële) administratie. Ook Medina is in 2021 in dienst gekomen bij Vive.

Gogo
Gogo Bathily

Gogo Bathily komt uit Mopti (Mali) en is al sinds 1998 betrokken bij initiatieven van Franca en Moctar, al voordat Vive werd opgericht. Gogo valt op door haar tomeloze energie. Zelfs toen zij zwanger was van een tweeling was geen project haar te veel. Gogo is onze vrouw ter plaatse en helpt Vive met het selecteren en begeleiden van de meisjes die in aanmerking komen voor een beurs.

Baba Traoré

Baba Traoré komt uit Mopti (Mali). Baba werkte voorheen een aantal jaren bij een andere NGO maar kon zich niet vinden in hun beleid. Door Gogo die hij nog kende van de middelbare school, kwam hij in contact met Vive. Sindsdien zet hij zich in voor Stichting Vive in Mali.

Loté Gnoumou

Loté Gnoumou komt uit Bobo Dioulasso (Burkina Faso) en is sinds 2002 de didactisch medewerker van Vive. Hij heeft als onderwijzer veel kennis over het onderwijssysteem in Burkina Faso. Hij helpt Vive met verbeteringsslagen om zo onze projecten beter aan te laten aansluiten op de lokale context.

• Janna Dekker: Voorzitter
  • Cornélie den Outer: Secretaris
  • Boris Bekkering: Penningmeester
  • Aurelia Duijnstee: Projecten
  • Willemijn Iest: Acquisitie

Onze bestuursleden zetten zich vanuit Nederland in voor Vive. Zij zijn geheel belangeloos betrokken en ontvangen geen (onkosten)vergoeding voor hun werkzaamheden.